Nieuws

Taaltraining @ CID LINES Ieper

27/01/2022 – IEPER

 

10 u. ’s ochtends in de kantoren van CID LINES Ieper. Vier frisse en enthousiaste werknemers van CID LINES zitten rond tafel, praten over hun werk, komende afspraken, hun klanten… En dat alles in het Frans. Foutloos? Niet helemaal, … Waar nodig springt taaltrainster Dorothée bij. Ze verbetert hier en daar een foutje, helpt wanneer iemand niet uit z’n woorden raakt en daagt iedereen verder uit om in het Frans zijn of haar verhaal te doen. Een enthousiaste groep en een geconcentreerde maar toch relaxte sfeer… Feels good!

 

 

CID LINES, An Ecolab Company, uit Ieper is een speler van formaat binnen de wereld van hygiëne en gezondheid in de landbouwsector. Onder het motto van hun slogan ‘where health begins’ investeren ze volop in de ontwikkeling van producten die de hygiëne en op zijn beurt ook de goede gezondheid ‘van boer tot bord’ garanderen.

Sinds haar ontstaan heeft CID LINES zich ontwikkeld tot een mondiaal actief bedrijf met kantoren in Ieper, Polen, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje en het Midden-Oosten. Alles samen gerekend, telt het team ondertussen al meer dan 500 toegewijde werknemers. In 2020 werd CID LINES overgenomen door de Amerikaanse multinational Ecolab, die wereldwijd actief is. De internationalisering is de laatste jaren dus alleen maar toegenomen.

 

“Om met zo’n grote groep kwaliteit te kunnen garanderen, vinden we het belangrijk te investeren in een goede communicatie tussen de werknemers en het internationale publiek van CID LINES”, zegt Sven Garreyn, HR-verantwoordelijke bij CID LINES.

 

“Het is belangrijk om te investeren in een goede communicatie
tussen onze werknemers en ons internationale publiek.”

 

Dat het spreken van de taal van de klant cruciaal is, beaamt ook Christina, die verantwoordelijk is voor de sales support binnen CID LINES: “Tijdens de taaltraining focussen we ons voornamelijk op hoe we ons bedrijf moeten voorstellen en hoe we met onze klanten moeten communiceren in de verschillende situaties op het werk.”

 

Christina en Michiel reizen wekelijks af van Limburg naar Ieper om de taaltraining in groep te kunnen bijwonen. “Groepslessen zijn ideale momenten om onze West-Vlaamse collega’s beter te leren kennen. We gaan discussies aan en krijgen steeds meer zelfvertrouwen om onze Franstalige klanten aan te spreken,” zegt Michiel, vertegenwoordiger van CID LINES.

 

“Taaltrainingen zijn het ideale moment om collega’s beter te leren kennen”

 

Tussen de lessen in wordt er ook goed gebruik gemaakt van de online oefenapplicatie die telkens aangevuld wordt met de bedrijfsspecifieke woordenschat. “Het is een handige tool om snel nog even wat vocabulaire te oefenen op je gsm voor je naar een klant moet,” zegt Michiel.

 

Het CID LINES-team zet heel hard in op het aanbieden van professioneel advies op maat dat wordt afgestemd op elke schakel in de voedselketen. Door het goed informeren van en overleggen met onze distributeurs, besparen we hen heel wat kopzorgen en zorgen we voor een goede samenwerking.

 

“Door het goed informeren van en overleggen met onze distributeurs

besparen we onze klanten heel wat kopzorgen.”

 

Kortom, zowel het bedrijf als de eindklant wordt er beter van!